Saturday, January 7, 2012

Agak Berjaya

Salam,

Di kala ini, aku aku sorang2 ni, teringin plak nk wat entry malam2.. kehkehkeh.. misha dh tdo.. papa? ngeteh laa... balik b4 1am yep.. kalu x, xnk bukak pintu..ngehneghngeh

Aku nk ceritakan kejadian td... kejadian di mana buat pertama kali nye aku membiarkan misha nanges tanpa aku pujuk + ikutkn je ape yg dia nak... hati aku menanges same, ngk dia memberontak + menanges x henti2.. lagi menyeramkan kalu mak aku dgr.. kikiki..

Puncanya dia nk suap makan sendiri.. big no utk waktu2 penat cm ni.. penat nk kemas nasi bersepah2 1 umah.. even cha dh pandai suap, tp at last mesti main2.. aku mmg x larat nk layan bersepah tu utk malam ni.. Malam ni, ngk arup x sokong cha.. mebi dia pun malas nk kemas.. heeeee..

Aku ckp elok2, cha, bukan x penah suap sendiri pun kan.. Utk malam ni je sayang.. Mama penat, nnti cha wat sepah.. bersemut.. dh la umah kite ni, air masak pun semut berkenan.. pelik betul.. ^___^... korang ingt dia makan saman? selama ni, kalu nanges jek, aku surrender.. ok.. ok.. nah.. nah.. nah.. smpi 1 tahap aku rase dia dh manja melampau.. sket2 nk nanges2.. x dapat ape yg dihajati.. menanges.. aku ckp, cha.. x semua yg kite nk, kite leh dapat.. tp kadang2 malu nk ckp ngan anak cam tu.. sbb aku pun kalu nk barang, sawan  1 badan... so kene la behave skrg, utk jadi contoh yg terbaik utk anak... hikhikhik

Ok dekat nk setengah jam menangis.. sedey sgt x dapat suap sendiri.. smpi papa dh g berasap, g solat.. still nanges.. aku diam jek... No means No... ecehhhh... 1st time nih..kesian ko, nk akann...nk akan... katenyeee... aku suap, nk amik sudu....  pastu dlm mase nanges tu aku bg makan.. mula2 x nak.. pastu dh ok.. aku pujuk2 lagi.. aku dudukkan atas sofa.. dh lembut dah.. kesat air mata.. terus nk makan smpi abes.. lege... Alhamdullilah... kalu kite bebetul doa dan meminta.. InsyaAllah ade jalan nye.. syukur... :)

Harap2 cha makin behave ye yayang.. xspecially kat mall..kalu boleh mama xnk marah2 cha.. apetah lagik nk lepuk2... x sampai hati... mudah-mudahan usaha nk mengajar anak secara lembut dah halus ni dipermudahkan olehNya...amin..

 Ni dah tdo, kesian plak ngk muka dia...esok pg kite g playground eak.. main buai.. sayannggg misha..

salam kasih sayang dr mama utk misha..
tata

4 comments:

nanonano said...

Mika xpenah lg mkn sdiri klu dgn aku, mmg aku xajar alasannye cmtu la, malas nk kutip sepah2 kat lantai, nanti nak kne mop lg, biarla org ckp ape, janji puas hati klu kite suapkan byk je mkn, haha tp kt rumah mil, dia ajor mika mkn sdiri, sbb tu hr2 aku stress tgk baju mika comot2, hmmmm..

LUTH ^_^ LUNA said...

hihi..aku rasa kalu mica warisi perngai ko..ko manjakan dia pun beradab juga dia besar nnt. dun wori...

Mama Likha said...

cam tulah kan kdg2 ragam dorg.. tp bila kite mrh2.., bila tgk dia tidur... aduh mnyesal sungguh rasa mrh2 dia kan.. moga kita kuat dan tabah selalu dlm hal mbesarkan anak :)

cira said...

nano - comot 1 hal.. nk mengemas 1 hal.. heee.. kene belajar bersabar lah.. (mcm boboiboy ckp ngan gopal tu.. hahah. hapal dh mama mica dialog boboyboi.. hihi)

at - mmg mewarisi abes weehh.. harap2 mcm tu lahhh.. mak aku ckp, nk tau aku lasak mcm mane,, ngk misha tu.. tp misha lebih sket.. hihi

mama likha - a ah awak, kalu tdo dgn mata bengkak, alahai kesiannyeee... terus2 nk g belikan menan utk dia.. tebus kesalahan.. heee.. :)