Tuesday, November 8, 2011

Kehilangan anak

salam..

merujuk kepada tajuk diatas.. 6 hari lepas kami satu family digemparkan dgn berita kemalangan jalan raya yg menglibatkan anak buah aku.. laki aku dpt phone call around pukul 9malam, info mengatakan yg anak buah aku dh meninggal dunia dlm kemalangan terbabit..

dlm pukul 10pm, terus gerak balik kg.. on da way aku sms opismate, khabarkn berita dan aku amik el.. smpi kampung, rupenye 2 org anak buah aku yg terbabit dlm kemalangan.. yg abgnya masih kt ward, dikhabarkn patah rahang... mebi a few days lg akan ditransfer ke hospital muar atau HSA.. since hospital BP xde pakar tulang.

yang hibanya, until now abg x tau yg adik dia dh xde.. dia still ingat adik dia pengsan, sbb dia yg jaga adik dia dr atas  jalan nk g klinik, dia yg berdarah2, while adik lansung xde luka besar.. calar2 je ade.. dia assume adik dia pengsan, sbb smpi klinik dia pengsan smpi la ke hospital BP.. aku x dapat bayangkn bila dia dapat berita ni.. acik ira doakan semoga hafiz tabah ye.. setabah ayah, mak, atuk dan adik beradik yang lain.. (^__^)

mase kt umah abg ipar aku.. aku ngk air mata akak ipar aku x pernah berhenti utk mengalir.. sama dgn ayah dia..  dengan kami semua.. .. aku x sanggup nk ngk akak ipar aku nangis.. air mata dia ketepi setiap kali sebut name arwah.. boleh pulak, kawan2 dtg umah nk ajak g sekolah agama petang tu.. ade peksa kan.. terkedu kawan dia tu..

melihat peristiwa tu, ya Allah aku x sanggup.belum lagi..sayang aku pada misha belum cukup aku curahkan..ilmu dunia dan akhirat belum penuh aku sematkan.. ya Allah, semoga aku dapat membesarkan anak2 ku dgn sempurna dan penuh kasih sayang.. amin..

p/s - misha pernah hilang ditgh2 org ramai di pesta konvo pd waktu malam.. pengalaman 1/2 jam tu buatkn aku extra caution skrg.. sgt2 beware.. biar lenguh tgn aku dukung, biar dia gigit2 aku kalu aku dukung.. asalkan x kabur dr pandangan mata... aku pun x leh ingat sgt kejadian tu.. takut... :(

update - abg dh tahu, tp dia pun still x ingat kejadian yg berlaku.. trauma mungkin, bak kate doktor.. semoga anak saudara ku tabah... perjalanan hidup dia masih panjang... insyaAllah.. :)

k la.. tata...

2 comments:

nanonano said...

alahai meremang bulu roma,
takziah utk keluarga abg ira

cira said...

tq besan... :)