Saturday, August 6, 2011

ragam berbuka puasa

salam..

ragam sape yg aku bakal citekan ni eak? of course la ragam cik misha mama ni.. kalu mak bapak dia x meragam kot nk buka pose... concentrate kononnye.. kihkihkih..

anak2 korang sume behave tak mase berbuka pose? hanak haku? (geleng pala jap).. hebohhhh... kejadian mase 1st puasa bg pengajaran kt aku.. mi rissa ckp, bg siap2 makan sebelum buka, nnti dia xde la lapar sgt tapi jadi tukang sibuk tu satu kemestian.. hikhikhik.. aku plak x bg misha makan 1st day tu, sbb makan malam dia slalu nye kul 7.30mlm cam tu.. kalu aku bg awal slalunye x abes.. hukhukhuk..

mengamuk2 la dia nk makan same.. aku pun minum air je dulu terus bg dia makan... dlm kul 9 cam tu baru makan.. yg kelakar nye mak ayah aku pun x makan.. laki aku pun g solat dulu, plus misha teruja ngk naufal sorang2 xde org jaga.. ye lah, shima atas meja makan dgn adik ipar aku.. ngk cam tu, ngan adik aku skali x makan, pegang naufal.. adik ipar aku plak g solat juga.. sudahnye sume makan lepas magrib dlm kul 8 camtu.. aku je lewat sket sbb aku terlebih telan begedil td.. kihkihkih,, cian kt makanan yg terhidang...

so hari ke2 aku tukar taktik, aku saje je bg dia makan dulu dlm kul 7 cam tu.. alhamdullilah abes plus x bg susu  kul 6 cam biasa.. ngk mase buka, dia x lapar sgt.. tetap penyibuk gak, nakk ma, nakk ma.. aku bg la roti john ke, mertabak ke, kuih ke.. suke laa dia.. fuhhh.. selesai satu masalah, aku pun leh berbuka pose ngan aman.. dan dh 4 hari aku praktikan, alhamdullilah berjaya..

haaaa lagi satu, big thx to tv9.. sbb tayangkn cite Upin Ipin kul 7.00 - 7.30mlm tu.. dia leka la ngk cite tuuu... azan plak dgr tru radio, maklum la bukan org key yel nk dgr tru tv.. hikhikhik...

k laa.. tata..

1 comment:

Lieya said...

Hik hik.. budak2kan mmg mcm tu...