Monday, July 25, 2011

riang ria kami sekeluarga

salam..

wiken ni, kami tak de la kemana-mana.. tp pengisian hari diisi dgn slot2 cerita yang mengumbirakan.. hikhikhik.. aku x g window suping pun, ape tah lagi makan kt luar.. terbaik laa mama mica wiken ni.. haha

malam sabtu tu, mak nk masak kt umah aku,since dik da balik umah.. mak masak rendang ngan spagetti meatball.. aku? aku ngk je, hakak pose.. laparr je lebeh, xleh wat keje.. buruk perangai.. hahaha.. oleh kerana, dh nk masuk waktu berbuka, papa belikan aku nasi paprik dulu.. tp aku sememangnya x sabar nk makan rendang ayam mak.. lum kering kuah, aku dh ratah... sodappp eee laaaakk.. maklum la, mak aku dh lame x masak, sbb ayah wat dapur sket..

nk masak kt umah aku, mak aku BS, so tidak akan tinggalkn budak2 tu plus misha yg mcm ketua darjah wat ape pun wan atuk x marah.. haha.. 2 minggu budak2 tu makan lauk kedai..smpi derong komplen, mak masak laaa.. lauk kedai x sedap.. heheheh.. selera budak besar.. mak aku BS kepada budak2 yg dh sekolah.. so cm transit je la kt umah aku..makan sebelum g sekolah agama.. tu yg pandai komplen lauk x sedap tu.. sejak aku preggy, mak aku x amik budak dah.. cucu punye pasal.. skrg pun x amik, sbb ade naufal.. anak adik aku.. :)

lepas makan2... ktorg kenduri durian plak.. maaruf beli smpi 3 guni, sbb mak aku nk wat tempoyak... sambil kopek smpi makan plus masuk bekas.. mmg heaven laa... tp aku ni jenis x puas, kalu ade lagi, boleh je sumbat masuk perut.. kekekkkee.. malam tu aku x leh tdo.. panassss... padan muka..

guni pertama..
hari sabtu plak, pagi2 hutan bandar mutiara rini.. konon nk jogging, hampes jek.. jalan2 tolak beskal misha.. tp kuar gak peluh mencurah2.. maklum la dh lame x senam..papa rilek je.. wekkk..misha plak, mcm biasa happy luar biasa... berlari la ke hulu ke hilir... yg best nye, route dia lain tul ngan mak ayah dia... ktorg ke depan, dia nk patah balik.. adess...
luas betul kawasan jajahan cha.. hehe
balik tu alang2 dh ade kt mutiara rini, singgah jap g show unit, since aku ngan misha lum penah lagi pegi show unit yg dh siap.. seronok nye ngk misha.. cam tau je, nnti rumah dia pun cam ni gak.. yg paling sayu ngk dia berusaha nk explore tangga... berusaha keras dia dan hasilnye..
take a nap 4 a while.. penat taw aunty..
alhamdillilah, progress umah, roof tile dh tersusun atas trusses, timggal install jek while brickwall yg siap.. tak lame lagi plaster la tu.. wink wink..

balik tu, mak nk masak lagi, lauk kegemaran sume masak lemak cili padi ikan keli... marvelos, seekor pun tak tinggal licin malam tu gak... lepas tu mak aku masak bubur durian ngan bubur pulut hitam durian.. nk wat icekrim.. nyum nyam... asyik mak je masak? aku bilee? kekekkekke.. ade la, aku masak sup misha ngan sayur campur.. hehehe

malam plak aku berhajat nk makan ciken chop rm5 tu uda tu.. tapi papa namo..dia nk ngk bola.. lepas abes, aku ajak lagi, dia namo gak.. last2 aku muncung mulut wat tak layan dia.. x senonoh betul.. papa terus call kawan dia.. dia tnye cam ni.. 'zam, kedai chop stick rm5 tu kt ne?' aku pun.. wakakkakakka... chopstick plak... terus laki aku sentap.. tak bawak... masam la muka aku smpi dia g kedai kegemaran aku pun, aku xmo makan... dlm hati nak sbnnyeee..huhuhuhu.. pgi2 tu aku ngk, ade laki aku simpnkn utk aku mee goreng tu, sentap punye pasal malam tu tdo berlapar la aku.. :(

tu la cite sabtu aku... xde la besh mane.. siap gado lagi.. wakkaka.. tp ok jek, kami mmg slalu gado.. besar harapan aku, malam ni dia ajak aku g makan ciken chop.. muahhahaha...

ahad mcm biase, aku masak ayam nga ikan berlada.. licin beb sbb angah n salman dtg sini.. comel naufal dh besar, baju mak long belikan saiz 3-6m dh muat lak tu.. xleh pki raye.. harap2 baju dr us tu nnti naufal muat lagi.. kuikuikui

pasal aku ngan maruf? dh settle dh.. pgi2 semalam pun aku tolong dia wat claim, dia pun belikn aku berger ngan teh aiskul kul 2 pagi.. terharu aku.. lep u papa... ngeh ngeh ngeh

k la.. tata.. :)

1 comment:

shima said...

bubbur pulut hitam nk wat ekrim ke?,mcm mana tu