Sunday, May 8, 2011

Emak... Emak... Engkau lah Ratu Hatiku

Salam...
'Ibu ibu engkaulah ratu hatiku
Bila du berduka
Engkau hiburkan selalu
Ibi ibu engkaulah ratu hatiku
Tempat ku menyerah kasih
Tiap waktu'

(kalu aku, kene tukar ibu kepada emak..)
 tima kasih mak sbb lahirkan kak long ke dunia ni..dh 30 tahun lagi mak untuk kak long.. (29 tahun + 9 bulan dlm perut... hahaha)..tak de mak ngan ayah mungkin kak long xde kt dunia ni... maka maaruf xde la bini yg cumil ni.. mica xde la mama yg penyayang ni.. hakhakhak

mak x pernah jemu tegur kak long
~ last time gwe kene ceramah umum minggu lepas sbb aku ckp, nnti ade anak angah, jgn x sayang misha ek... terus kene ceramah free.. padan muka.. kekeke

mak x pernah mengeluh jaga misha
~ mcm tadi, aku lengah2 mandikan mitot.. tetibe mak dh mandikan... adusss... melangut lagik..

mak slalu masak yg best2...
~ smpi memyebabkan kak long kene keje keras blaja masak skrg... sbb dulu mak x penah bg aku masuk dapur, katenye nnti dh besar tau laaa.. manja terlebey... kuikuikui.. dgn masakan mak yg berunsurkn ayam tu la aku membesar dgn jayanya... dulu mase sekolah, tetiap 6 bulan tukar baju sbb ketat... OMG, skrg baru perasan kaaaa ira... kekekekek

mak slalu bagi nasihat dan sokongan dr segi mental dan fizikal... kuikuikui
~ mak sokong aku 200% dalam ape juga yg aku lakukan... ape course yg aku pilih untuk degree, laki pilihan aku (penting ni), tempat aku nk bersalin (walhal at 1st dia suh aku bersalin kt HSA, sokong aku bile arup resign.. (ohh pedih mase ni..now i'm okey!! ), slalu puji barang2 yg aku beli utk dia.. hahahha... banyak la lagi...

dgn itu, kami adek badek nk ucapkan Happy Mother's Day kt mak.. semoga hidup mak dan ayah penuh ceria dgn diberikan kesihatan yg baik.. amin....semoga kami akan menjadi anak2 yg membahagian mak dan ayah.. insyaAllah... semoga dgn kehadiran cucu yg diketuai oleh Misha akan menjadikan hidup mak dan ayah lebey complete... alhamdullilah... (eh.. apsal mak ngan ayah plak ni..aku rase sedey kalu x mention nme ayah aku skali... hakhakhak emo... )
sorry xde adiah, x sempat la mak,,, just belikn cake dgn roti arab fav. mak tu.... tp cha yg makan banyak.. hakhakhak.. x malu betul anak dara mama ni...

ok.. misha ni untuk awak...

1st of all, thx to papa, sbb tanpa papa, mungkin mama x akan lahirkan misha.. hikhhikhik.. thx yayang, tahun ni merupakan tahun ke2 menjadi mama.. eventho cha x pandai wish lagi, memadai la dgn morning kiss dr awak pgi tadi... thx... muarrhhhh... 

mama harap mama boleh jadi mama yg terbaekkk untuk misha dn adik2 nnti.. chee wahhh...jadi anak yg solahah ye sayang.... belajar rajin2 smpi masuk U taw... hikhikhik

paling x boleh blah papa wish kt FB.. gila la... laki aku bukan nye layan mende2 ni... aku pun x paksa dia taip cengitu.. mungkin dia dh ade kesedaran sendiri... 
ayat dia berbunyi cam ni..

Mohd Maaruf - heh,e slmt hri ibu mama micha...we love you forever...

 ngk kawan2 lain wish dia pun wish gak agaknyee.. xpe la dia, it's a gud start actually.. next year blajar2 la bawak org g makan2, next 2 year bawak2  la belikan adiah... next next next year, belikan bunga plaak... hakhakhak... (tp aku banyak kali ckp aku x suke bunga, cam nek nk tarik balik statement tu ek.. hahahahha)


k la.. happy mother's day to all mummy in da world... luv yaaa... 

tata

1 comment:

Pn. Jaja said...

hahahaa... x suka bunga konon,,, tapi dlm hati sgt lah nk bunga dr en.suami kann?? aku pon camtu.. memula xnak bunga.. tp bila dh lama x dpt bunga.. aku tnya plak dia "kenapa u dh lama x bg i bunga abg?".. pening laki aku nk jawap... hahahaha... sesungguhnya wanita mmg pelik...
slamat hari ibu utk ko